Pyhäkoulut

Mitä pyhäkoulussa tapahtuu?

Pyhäkoulut ovat osa seurakunnan varhaiskasvatusta. Pyhäkoulu on lastenkokoinen hartaushetki, jolla on lasten oman jumalanpalveluksen luonne. Pyhäkoulussa lapsi saa turvallisessa ilmapiirissä ja yhdessä toisten lasten kanssa oppia elämän perusasioita; kiitollisuutta, toisen kunnioittamista, itsensä arvokkaaksi kokemista ja Jumalan huolenpitoon luottamista. Pyhäkoulussa eläydytään raamatunkertomuksiin kuuntelemalla, laulamalla, leikkimällä, tekemällä — yhdessä ihmettelemällä! Pyhäkouluja pitävät vapaaehtoiset pyhäkoulunopettajat ja seurakunnan työntekijät. Yhteiset tapahtumat ja retket sekä erilaiset perheiden kirkkohetket ovat myös osa pyhäkoulutyötä.

Kenelle pyhäkoulu on tarkoitettu?

Pyhäkoulut ovat tarkoitettu kaikille lapsille, myös kouluikäisille. Yli 3-vuotias lapsi voi osallistua itsenäisesti pyhäkouluun. Sitä pienemmät lapset voivat osallistua pyhäkouluun oman aikuisen kanssa.

Maksavatko pyhäkoulut?

Pyhäkoulut ovat maksuttomia.

Pitääkö pyhäkouluihin ilmoittautua?

Pyhäkouluihin saa tulla koska vaan. Ilmoittautumista ei tarvita.

Kesäkaudella toimivat pyhäkoulut:

Lastenkirkon kesäpyhäkoulu

Lapuan lastenkirkossa seurakuntatalon sisäpihalla pidetään kesäpyhäkoulua lauantaisin klo 10.00-11.00. Viimeinen kesäpyhis kokoontuu 17.6.

Kauhajärven pyhäkoulu

Kauhajärven pyhäkoulu kokoontuu opettajina toimivien Tuula Puronvarsi-Syrjälän ja Liisi Saarimaan kodeissa sekä Kauhajärven srk-kodilla.

Talvikaudella toimivat pyhäkoulut:

Lauantaipyhis keväällä 2024

3-12 -vuotiaille lapsille lauantaisin klo 10-11.30 seurakuntatalon päiväkerhotiloissa lauantaisin 3.2., 10.2., 17.2. , 9.3., 16.3. ja 23.3. . Alle 3-vuotiaat oman aikuisen kanssa. Lapsenkokoinen hartaushetki, kädentaitoja ja paljon leikkiä. Ulko-ovi päiväkerhotiloihin aukeaa klo 9.55.