Keskiviikkokirkot

Eskoossa järjestetään keskiviikkokirkko parillisilla viikoilla ympäri vuoden klo 13 Eskoon Salissa.

Keskiviikkokirkko on noin 40 minuuttia kestävä sanajumalanpalvelus, jossa virret ja musiikki ovat tärkeässä osassa. Kanttorina toimii musiikkiterapeutti Ritva Lipasti.

SÄL-ryhmä

SÄL-ryhmä kokoontuu parittomien viikkojen keskiviikkoina klo 13.

SÄL- eli syvä-ääni-laulu on kaksiosainen: Ensin rentoudutaan gregoriaanista musiikkia kuunnellen. Sen jälkeen laulamme itse suomen- ja latinankielisiä lyhyitä, meditatiivisia lauluja.

SÄL:lin ideana on olla yhteydessä Korkeampaan voimaan. Mikä tuo voima kenellekin on, sitä emme määrittele. Annamme omat murheemme ja taakkamme Korkeammalle voimalle, ja voima vahvistaa meitä ja antaa toivoa.

Jos henkilö ei itse laula, tuo avustajan laulu musiikin hoitavan vaikutuksen hänen ulottuvilleen.

HEMU

Musiikkiterapeutti Ritva Lipasti pitää viikoittain maanantaisin HEMU- eli hengellisen musiikin ryhmää. HEMU:ssa lauletaan ja soitetaan monenlaisia hengellisiä lauluja virsistä gospeliin. HEMU on myös esiintynyt kirkkopyhissä ja monenlaisissa juhlatilaisuuksissa.

Yhteystietomme:

Tuire Wuorijärvi (Eskoon tuki- ja osaamiskeskus, Etelä-Pohjanmaa ja Suupohjan alue)

tuire.wuorijarvi@evl.fi

Marja-Liisa Latvatalo (Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Järvi-Pohjanmaan alueet)

marja-liisa.latvatalo@evl.fi