Virkatodistuksen, sukuselvityksen ja sukututkimuksen tilaus

Katso tästä tietoa hinnoista ja ajakohtaisista asioista>>

Seurakuntatoimisto hoitaa:

Kaste-, vihki- ja hautaustoimitusten aika-, henkilö- ja tilavaraukset p. 06 4385 230, lapuan.tuomiokirkkoseurakunta@evl.fi.

Aluekeskusrekisterin Seinäjoen toimipiste hoitaa:
Lapuan hiippakunnan aluekeskusrekisterin Seinäjoen toimipiste toimii Lapuan tuomiokirkkoseurakunnan kumppanina. Aluekeskusrekisteri hoitaa 14.4.2020 alkaen osan aiemmin kirkkoherranvirastolle kuuluneista tehtävistä, kuten kirkollisten toimitusten rekisteröinnit sekä ylläpitää kirkon jäsenrekisteriä. Aluerekisterikeskuksesta saa mm. virkatodistukset, sukuselvitykset ja -tutkimukset sekä avioliiton esteiden tutkinnan. Verkossa on mahdollista hoitaa avioliiton esteiden tutkinnan osoitteessa www.esteidentutkinta.fi sekä liittyä kirkon jäseneksi osoitteessa www.liitykirkkoon.fi.

Virkatodistus tarvitaan esim. perunkirjoitusta varten tai pankkia varten hoidettaessa kuolleen henkilön raha-asioita. Passia ja ajokorttia varten ei enää nykyisin tarvita virkatodistusta.

YHTEYDENOTOT:

Virkatodistustilaukset: luovutus.akrlapua@evl.fi, p. 041 730 2591.

Voit tilata virkatodistuksen myös verkkosivujen kautta. Tilaa tästä>>

Muut asiat: aluekeskusrekisteri.akrlapua@evl.fi, p. 041 730 2588.