Lähetys

Lähetystyön toiminta ja sen taloudellinen tukeminen Lapualla on monipuolista. Lapuan tuomiokirkkoseurakunnan tiloissa kokoontuu useita lähetyspiirejä, jotka tukevat seurakunnan nimikkolähettejä. Varoja kerätään mm. kolehdeilla ja lähetysmyyjäisillä.

Osallistumisen mahdollisuuksia

• Lähetyspiirit sekä diakonia- ja lähetysseurat kokoontuvat kesäkuukausia lukuun ottamatta kodeissa tai seurakunnan tiloissa. Viikoittaisesta toiminnasta ilmoitetaan kirkollisissa ilmoituksissa ja nettisivujen tapahtumakalenterissa.
  • Lähetysmyyjäisiä on ollut mm. Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksien yhteydessä, jossa on ollut myynnissä Käsityöpajan tuotteita.  Myös leivonnaisten tilausmyyntiä on ollut lähetyksen hyväksi.
  • Kauneimmat joululaulut lauletaan lähetystyön hyväksi seurakunnan kaikissa (3) kirkoissa, Hellanmaan srk-kodilla ja Kaaranmännikön leirikeskuksessa.
  • Erilaisia lähetystilaisuuksia järjestetään 3 - 4 kertaa vuodessa. Tilaisuuksissa on usein mukana myös nimikkolähettejä.
  • Lojuuko kaapin perällä vanhoja postikortteja tai postimerkkejä? Ota ne hyötykäyttöön! Voit tehdä lähetystyötä leikkaamalla kirjekuorista postimerkit ja tuomalla ne lähetystoimistoon. Tuo kortit kokonaisina. Ne lähetetään Suomen Lähetysseuralle, jossa ne huutokaupataan lähetystyön hyväksi.
  • Syntymäpäivät, joulu tai joku muu juhla tulossa, lahjansaajalla on jo kaikkea etkä keksi lahjaa. Lähetystoimistolta voi ostaa Kirkon Ulkomaanavun Toisenlaisia lahjoja. Esimerkiksi 6 kanaa, joista joku kehitysmaan nainen saa omaa rahaa ja lisäravintoa perheelle.
  • Isänpäivälounas ja äitienpäivälounas.

Lähetyspiirit kokoontuvat

• Tiistai-illan lähetyspiiri kokoontuu joka toinen tiistai Virranniemessä klo 18.
  • Pikkupakanat eli Herättäjän lähetyspiiri III joka toinen torstai srk-talon alasalissa, vastuuhenkilö Marjatta Lassila. Piirissä veisataan Siionin virsikirjan virsiä, luetaan lähetysaiheista kirjaa ja läheteiltä saapuneita kirjeitä. Lopuksi luetaan yhdessä Isä meidän -rukous ja loppuvirtenä veistaan aina virsi 314.
  • Lähetyssiskot (herännäishenkinen lähetyspiiri) kokoontuu kodeissa tai esim. laavuretkellä noin kerran kuussa, ilmoittaa kirkollisissa ja sähköpostilla. Yhteyshenkilö on Liisa Rantakari.
  • Lisäksi lähetykselle keräävät seuroissaan ja tilaisuuksissaan kolehteja mm. seuraavat tahot: SEKL:n raamattupiiri, yhteyshenkilö Sirkka Välimäki (Suomen ev.-lut. Kansanlähetys), SLEY - Kauhajärvi, yhteyshenkilö Elli Puronvarsi (Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys), SLEY - Hellanmaa, yhteyshenkilö Tuomas Pulli, Evankelinen lähetysyhdistys ELY, yhteyshenkilö pastori Ulla Latomäki.
  • Käsityöpaja Virranniemessä. Tehdään käsitöitä myyntiin lähetystyön hyväksi.

Seurakunnan nimikkolähetit

Seurakunta on tehnyt nimikkolähettisopimuksia. Tämä tarkoittaa sitä, että seurakunta tukee nimikkolähettien työtä taloudellisesti että rukouksin. Nimikkolähetit vierailevat kotimaassa ollessaan nimikkoseurakunnissa ja lähettävät lähettikirjeitä ja osa kirjoittaa myös blogia. Lisätietoja voi kysellä lähetystyöstä vastaavalta papilta puh. 044 0878522 ja lähetyssihteeriltä puh. 0400 754 846.

• Teressa ja Janne Juhaninmäki, Tansania/Suomen lähetysseura SLS Lue kuulumiset>>
  • Merja Kramsu, Venäjä/ Evankelinen lähetysyhdistys ry ELY Lue kuulumiset>>
  • Paula ja Lauri Heikkilä, Uganda/ Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys SLEY. Lue kuulumiset>>
  • Petteri ja Joanna Rantamäki, Japani/ Suomen ev.lut. kansanlähetys.
  • Ari, Etu-Aasia/Suomen ev.lut. kansanlähetys
  • Salome, Olli, Sofia ja Sointu Olenius, Viro/Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys SLEY
  • Janetta Vettenrannan tilalla Janetan virkavapaan ajan Miikka Kallio, Lähi-Itä, Pakistan ja läntinen Afrikka/Suomen Lähetysseura SLS. Lue kuulumiset>>

Toisenlainen lahja
Kirkon ulkomaanavun Toisenlainen lahja -lahjakortteja saa seurakuntatalon aulasta ja tuomiokirkosta.

Ota yhteyttä!

Lähetyssihteeri Tiina Rankisen tavoittaa
p. 0400 754 846 tai tiina.rankinen@evl.fi

UUSIA NIMIKKOLÄHETTEJÄMME

Lauri ja Paula Heikkilä

Teressa ja Janne Juhaninmäki

Joanna ja Petteri Rantamäki.
Kuva: Philippe Gueissaz.