Pyydä siunausta kodillesi

Tänään kiitämme sinua myös tästä kodista. Siunaa kaikkia, jotka asuvat ja vierailevat täällä. Auta perheenjäseniä rakastamaan ja palvelemaan toisiaan. Siunaa tämä koti läsnäolollasi, sinä kolmiyhteinen Jumala, Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

Kodinsiunaus on juhlava tapahtuma, jossa pyydetään yhdessä ystävien ja sukulaisten kanssa siunausta kodille ja sen asukkaille. Siinä ei siunata vain seiniä ja uusia tiloja, vaan ennen kaikkea kodin ihmiset ja heidän elämänsä. Siunauksen pyytäminen on hyvän toivomista perheen elämään. Kodinsiunaaminen voidaan toimittaa myös kastejuhlan yhteydessä.

Seurakunnan pappi tai muu työntekijä tulee mielellään toimittamaan kodin siunaamisen, mutta siunaamisen voi toimittaa kuka tahansa seurakuntalainen. Kodinsiunaamisen kaava löytyy virsikirjan liiteosasta.

Voit varata papin kodinsiunaamistilaisuuteen seurakuntatoimistosta.

Seurakunta lahjoittaa siunattuun kotiin puisen ristin.