Konfirmaatio

Konfirmaatio on suuri juhla nuoren elämässä. Konfirmaati on myös rippikoulun huipennus ja päätös.
Kaikki seurakuntamme järjestämät rippikouluryhmät suunnittelevat yhdessä työntekijöiden ja isosten kanssa konfirmaatiojuhlaa. Pidämme tärkeänä sitä, että juhla on nuorten näköinen.

Konfirmaation jälkeen rippikouluryhmän työntekijät ja isoset voidaan kutsua tervehdyskäynnille rippijuhlaan. Tämä on täysin vapaaehtoista. Työntekijät ja isoset tuovat tullessaan juhlaan laulutervehdyksen ja pienet onnittelusanat konfirmoidulle nuorelle, perheelle ja muulle juhlaväelle.

Rippijuhlia vietetään rippikoulun käyneen ja konfirmoidun nuoren kunniaksi. Nuorelle rippijuhlat ovat tärkeä aikuistumisjuhla.

Rippijuhlien järjestäminen

Rippikoulu on puolen vuoden mittainen tutustuminen seurakuntaan ja kristilliseen uskoon. Usein rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulu edeltää rippijuhlia