Pikkuteatteri Hupsis ilahduttaa lapualaislapsia

Pikkuteatteri Hupsiksen kaksi näyttelijää saapuvat tapahtumapaikalle iloisesti kahden ison kassin kanssa ja hetkessä edessämme on upea näyttämö puineen, jokineen ja onkineen. Lapsivoittoinen yleisö asettuu patjoille katselemaan, kun eläinhahmoiksi pukeutuneet lastenohjaajat tarinoivat ja ei mene aikaakaan, kun pienet jo hyppivät ilosta, nauravat, peukuttavat, laulavat ja hämmästelevät tapahtumien yllättäviä käänteitä.
Lapuan tuomiokirkkoseurakunnan lastenohjaajat Johanna Vuorenmaa ja Kaisa Riihimäki kiertävät torstai- ja perjantaiaamupäivisin mm. päiväkodeissa, kerhoissa ja ryhmiksissä esittämässä alle kouluikäisille suunnattua näytelmää Hädässä ystävä tunnetaan. Idea näytelmään tuli sadusta, johon he liittivät itse tehdyt asusteet ja lavasteet sekä musiikin, joka koostui pääosin Johannan itsetekemistä lauluista.
-Ajatus Lapuan omasta pikkuteatterista syntyi kirkkomuskaripäivillä kaksi vuotta sitten, jossa oli vierailemassa turkulainen nukketeatteriryhmä Kas kummaa! Oli hienoa, että työyhteisössä idea pikkuteatterista otettiin hyvin vastaan ja pääsimme heti toteuttamaan, iloitsee Johanna Vuorenmaa.
-Olemme tosi innoissamme, että saamme tehdä tätä, molemmat hehkuttavat eikä ihme, palaute on ollut niin rohkaisevaa. Viime syksystä lähtien esiintymisiä on ollut lähes 70 noin 1600 katsojalle.
Pikkuteatteri Hupsis on osa Lapuan tuomiokirkkoseurakunnan varhaiskasvatusta ja esitykset ovat maksuttomia.