Seurakuntien yhteinen kehitysvammaistyö

Työmme tunnus on tulppaani ristin keskellä. Se kuvaa toivoa, jota aina on. Tulppaani nousee jään ja lumen keskeltä muistuttamaan meitä kevään ihmeestä. Risti kertoo, että Jeesus tuo meille toivon.

Me kehitysvammaistyön papit Tuire ja Marja-Liisa toimimme 31 seurakunnan alueella. Työ on yhteistyötä seurakuntien, asumisyksiköiden, koulujen, toimintakeskusten ja muiden kehitysvamma-alan toimijoiden kanssa. Työhömme kuuluu jumalanpalveluksia, kirkollisia toimituksia, hartauksia, rippikouluja, sielunhoitotyötä eli kahdenkeskisiä luottamuksellisia keskusteluja sekä suru- ja kriisityötä. Olemme palvelemassa kehitysvammaisia ja heidän perheitään sekä heitä hoitavia, ohjaavia ja opettavia ihmisiä. Teemme kotikäyntejä, koulutamme kehitysvammaisuuden erityiskysymyksistä ja kuljemme ihmisten rinnalla elämän iloissa ja suruissa.

Toimistomme on Seinäjoella Eskoon tuki- ja osaamiskeskuksen 3. kerroksessa, Eskoontie 52.

Työalueemme on jaettu toiminta-alueisiin

Tuiren toiminta-alue: Eskoon tuki- ja osaamiskeskus sekä Seinäjoen, Alavuden, Ilmajoen, Kuortaneen, Kurikan , Lapuan, Isojoen, Kauhajoen, Kaskisen, Kristiinankaupungin suom. ja Teuvan seurakunnat.

Marja-Liisan toiminta-alue: Alajärven, Kauhavan, Pietarsaaren suom., Soinin, Ähtärin, Isokyrön, Laihian, Mustasaaren suom.,  Vaasan suom., Kannuksen,  Kokkolan, Perhon, Toholammen ja Vetelin seurakunnat.

Yhteystietomme:

Tuire Wuorijärvi (Eskoon tuki- ja osaamiskeskus, Etelä-Pohjanmaa ja Suupohjan alue)

0400 167 901, tuire.wuorijarvi@evl.fi

Marja-Liisa Latvatalo (Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Järvi-Pohjanmaan alueet)

0400 167 509, marja-liisa.latvatalo@evl.fi