Kuva: Henrik Seppä-Lassila

KINKERIEN AIHEENA TOIVO

Tervetuloa oman kyläsi kinkereille! Voit halutessasi osallistua muiden kylien kinkereille.

Kinkerit ovat vuosisatoja jatkunut perinne, joka jatkuu Lapualla vireänä. Kinkereillä on tarjolla kristillisen uskon opetusta, yhdessä laulettavia virsiä, kahvitusta ja mukavaa yhdessäoloa kyläläisten kesken. Vuonna 2024 kinkerien aiheena on toivo. Aihetta käsitellään mm. virsien, Katekismuksen ja Raamatun avulla. Raamatunkohdat ovat Jesaja 65:25 ja Room. 8:20-25. Kinkeri-virret ovat 515, 587, 976, 975.

Kinkerit kestävät noin 1,5 tuntia ja ne toimittaa pappi yhdessä kanttorin kanssa. Kinkeripappeina toimivat Hepomäki Riitta, Kangas Anna, Meurman Tuomas, Peräaho Jussi ja Välimäki Heli. Kanttoreina ovat Heikkilä Silja, Jukkola Riitta, Kellokoski Juliaana, Koivisto Akseli, Laakso Anna ja Somppi Eliina.

Kolehti kerätään Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Ke 17.1. klo 18 Alahella-Hellanmaa-Keskihella, Hellanmaan seurakuntakoti, järj. Aino ja Tapani Malkamäki. Välimäki, Laakso.

Su 21.1. klo 14 Kojola, Tuula ja Jorma Panula, Kettukalliontie 7. Meurman, Koivisto.

Su 21.1. klo 14 Liuhtari-Honkimäki, Liuhtarin koulu, järj. Maria ja Miika Saarenpää sekä Tanja ja Matti Pitkäjärvi. Esiintymässä Miika ja Amanda Saarenpää. Kangas, Kellokoski.

Ke 24.1. klo 18 Kirkon läntinen, Miina ja Tuomas Meurman, Kuoppalantie 2. Meurman, Kellokoski.

Ke 24.1. klo 18 Mustamaa, Mindi Laitinen, Mustamaantie 54. Hepomäki, Somppi.

To 25.1. klo 18 Sipilä-Ulvinen, Tiistenjoen srk-talo, järj. Päivi ja Antti Leikkola. Peräaho, Somppi.

Ke 31.1. klo 18 Alanurmo itäinen, Kaarantie 24, järj. Kirsti Kallio ja Kaija Kallio. Meurman, Heikkilä.

Ke 31.1. klo 18 Ylikylä, Anja ja Pentti Jääskeläinen, Jääskeläisentie 28. Välimäki, Laakso.

To 1.2. klo 18 Saarenkangas-Saari-Välilä, Saarenpääkoti, järj. Liisa ja Matti Honkanen. Peräaho, Kellokoski.

To 1.2. klo 18 Pouttu-Alapää, Margit ja Ari Peltola, Poutuntie 174. Välimäki, Heikkilä.

To 1.2. klo 18 Tuomiokirkon kinkeripiiri, Virranniemi, järj. Siukku ja Aapo Kuoppala. Hepomäki, Jukkola.

Su 4.2. klo 18 Ojutkangas, Tarja Hahtokari, Ojutkankaantie 75. Hepomäki, Somppi.

Ke 7.2. klo 18 Männikkö, Esa ja Päivi Rintala, Ampialantie 39.  Meurman, Heikkilä.

Ke 7.2. klo 18 Isokylä-Kiviristi-Miankylä, Kosolan talo, järj. Kosolan talo. Peräaho, Koivisto.

Ke 7.2. klo 18 Ylihella, Jussi ja Mari Kangas, Vaasantie 624, Hellanmaa. Kangas, Somppi.

To 8.2. klo 18 Kaunissaari, Jouko ja Johanna Lahdensuo, Jokitie 512. Peräaho, Jukkola.

To 8.2. klo 18 Ruha-Nyrhilä-Ojala-Koskela-Muilu, Kaaranmännikön leirikeskuksen päärakennus, Kellojantie 17,
järj. Helena ja Martti Järvi. Kangas, Heikkilä.

Su 11.2. klo 18 Kauhajärvi, Veikko ja Liisa Saarimaa, Kauhajärventie 91. Hepomäki, Kellokoski.

Su 11.2. klo 14 Sippola-Suokko, Virpi ja Matti Palosaari, Suokontie 482. Välimäki, Koivisto.

Ke 14.2. klo 18 Lakaluoma-Tamppari. Lakaluoman kylätalo, Hirvijoentie 911. Järj. Ratikyläntien väki. Meurman, Jukkola.

To 15.2. klo 18 Ritakallio, Jaakko ja Hanna Holtinkoski, Pajurita 1. Kangas, Laakso.

To 15.2. klo 18 Länsikylä-Rautakorpi, Niina Koivusalo, Karhunmäentie 948. Välimäki, Somppi.

Su 18.2. klo 14 Karhunkylä, Elina ja Toni Leppänen, Paulamäentie 85. Meurman, Jukkola.

Su 18.2. klo 14 Hirvijoki, Hirvijoen nuorisoseurantalo, Hirvijoentie 53, Hirvikylä. Järj. Risto ja Maija Murtomäki, Ulla ja Jukka Kallioniemi. Peräaho, Kellokoski.

Ke 21.2. klo 18 Alanurmo läntinen, Kaaranmännikön leirikeskuksen päärakennus, Kellojantie 17, järj. Alanurmon kyläyhdistys. Hepomäki, Jukkola.

Su 25.2. klo 13 Paavola, Tiistenjoen srk-talo, järj. Tuula ja Mikko Ulvinen. Kangas, Heikkilä.

Su 25.2. klo 15 Hiipakka-Toppari, Riitta ja Olavi Hepomäki, Pappilantie 1 (Leppänen), Tiistenjoki. Hepomäki, Laakso.

(Jos haluat jaettavaksi paperikutsuja tai somessa jaettavia mainoksia kinkereistäsi, laita pyyntö: minna.ylimaki-hemminki@evl.fi)