KIRKOT AVOINNA HILJENTYJILLE JA MATKAILIJOILLE

Kesällä kirkon ovet ovat avoinna matkailijoille ja hiljentyjille.

Lapuan tuomiokirkossa on opas ma-pe 12.6.-28.7. klo 11-18. Lapsille on kirkkosuunnistusta ja pieniä tehtäviä ja makoisat palkinnot. Tuomiokirkossa oppaana on kesäkuussa Heta Thil ja heinäkuussa Ella Välimäki.

Tiistenjoen kirkko (alempi kuva) on avoinna kesä- ja heinäkuun ajan ma-to klo 9-15 ja pe klo 9-13. Tiistenjoen kirkossa ei ole opasta.

HAUTAUSMAAKIERTOKÄVELYT

Hautausmaan kiertokävelyjä on järjestetty Simpsiön hautausmaalla 1998 alkaen ja osallistujia on riittänyt vuodesta toiseen. Eikä ihme, sillä hautausmaa on monien kiehtovien tarinoiden ja muistojen paikka, jossa riittää tutkittavaa vaikka joka kesäksi. Kierroksella kuulee tarinoita lapualaisten merkkihenkilöiden haudoista. Siellä esitellään muualle haudattujen muistomerkki, patruunatehtaan räjähdysonnettomuuden uhrien muistomerkki ja esitellään uurnalehdon ja tunnustuksettoman hautausmaan. Myös hautamuistomerkkien symboliikka on mielenkiintoista kuultavaa.

Puolentoista tunnin kierrokselle voi osallistua maanantaisin 26.6.-7.8. välisenä aikana. Lähtö klo 19 siunauskappelilta. Kierros kestää noin 1,5 tuntia ja se on maksuton.