Konsertit

Lapuan kirkoissa järjestetään jatkuvasti konsertteja, joista tiedotetaan kirkollisissa ilmoituksissa ja tapahtumakalenterissa.

Peltomiehen rukous Lapuan tuomiokirkossa

Elävä legenda, maestro Jorma Panula johtaa oman suurteoksensa Peltomiehen rukous Lapuan tuomiokirkossa helatorstaina 9.5.2024 klo 18. Koskettavan tarinan tulkitsevat säveltäjän johdolla peltomiehen roolin laulava baritoni Elja Puukko, Tuulivoima-kuoro ja Seinäjoki-kvartetti.

Jorma Panulan säveltämässä ja Pekka Santalan kirjoittamassa teoksessa peltomies istuu illalla kirkonpenkissä ja käy läpi omaa elämäänsä, tarpeellisuuttansa ja maailman pahuutta. Kysymyksiä ja ongelmia maailmassa riittää, mutta päällimmäiseksi jää silti armo ja kiitos. Teos kantaesitettiin Kurikan kirkossa vuonna 1984 ja sitä on sittemmin esitetty myös ulkomailla ja ympäri kotimaata.

Jorma Panula on yksi maamme arvostetuimmista kapellimestareista, ja on kerryttänyt mainettaan myös kansainvälisesti. Panula tunnetaan esiintyvänä kapellimestarina sekä orkesterinjohdon professorina. Vielä yli 90-vuotiaanakin hän on kysytty esiintyjä.

LIPUT: 22,60 €/17,60 € Lippu.fi -sivuilta ja tuntia ennen kirkon ovelta.

Tuomiokirkon urut