Konsertit

Tuomiokirkossa järjestetään jatkuvasti konsertteja, joista tiedotetaan kirkollisissa ilmoituksissa ja tapahtumakalenterissa. Pääsääntöisesti konsertteihin on vapaa pääsy. Ohjelmalla saattaa olla hinta.

Syksyn 2017 konsertit:

Huippunimi maailman estradeilta

Lapualaisia hemmotellaan korkeatasoisella laulajavieraalla kun baritoni Tommi Hakala esiintyy Lapuan tuomiokirkossa tiistaina 31.10. klo 18. Hakala tuli suuren yleisön tietoisuuteen voitettuaan toisena suomalaisena arvostetun BBC:n Singer of the World – laulukilpailun vuonna 2003 ja suomalaiset tuntevat hänet myös Merikanto-kilpailun voittajana vuodelta 2001. Tommi Hakala on laulanut kaikissa maailman kuuluisimmissa oopperataloissa aina New Yorkin Metropolitania ja San Franciscon oopperaa myöden.

Hän on äänittänyt lukuisia levytyksiä mm. ”Great Baritone Arias”, Kuulan laulutuotantoa ”Tule Armaani”, Aulis Sallisen ”Kuningas lähtee Ranskaan”, hengellisiä lauluja levyllä ”Rauhan rukous ”.

Lapuan konsertissaan hän esittää muun muassa suomalaista laurulyriikkaa Ahti Sonniselta, Tauno Pylkkäseltä, Oskar Merikannolta. Kuulemme myös riemukkaan aarian Bachin Jouluoratoriosta ”Suuri Herra ja voimakas kuningas”.

Konsertin säestää dipl.urk. Eliina Somppi soittaen urkusoolonaan mm. Jean Sibeliuksen Surusoiton. Eliina Sompin ja Tommi Hakalan kanssa alkoi vuonna 2005. Konsertin nimi on ”Sinun armosi ulottuu taivaisiin”  ja tämä laulu on konsertin avausnumero Ahti Sonnisen laulusarjasta Viisi laulua raamatun teksteihin. Tilaisuuteen myydään kymmenen euron hintaisia ohjelmia tuntia ennen konsertin alkua kirkon ovilta ja konsertti kuuluu Lapuan seurakuntaviikon ohjelmaan. Tervetuloa vähän kauempaakin kuulemaan harvinaislaatuista laulajavierasta tuomiokirkkoon, sillä usein ei tämän tason baritonia näillä lakeuksilla nähdä.

Tommi Hakala
Tommi Hakala konsertoi tuomiokirkossa tiistaina 31.10. klo 18.